Digital postbox

 

digital postbox

Vad är en digital postbox och hur fungerar det?

En digital postbox är precis som en fysisk postbox. Det enda som skiljer sig är att all inkommen post scannas in och skickas till din email. Sedan strimlar vi din post i dokumentförstöraren eller efter överenskommelse förvarar vi posten i en pärm.

 

Vem kan hyra en digital postbox?

Konsulter, egenföretagare och privatpersoner är ett urval av våra kunder.

 

Hur ofta scannar ni in posten?

Vi scannar in din post 2-3 gånger i veckan.

 

Vad händer om jag får ett brev eller kort som inte går att scanna?

Vid sådant fall kontaktar vi dig och frågar var du vill att vi skickar din post. Sedan skickas posten till den postadress som du angett. Det tillkommer en avgift för porto och emballage * från 20kr.

 

Hur många papper ingår i scanningen?

I vårt digitala postbox paket ingår obegränsad scanning. Det tillkommer ingen extra avgift för scanning.

 

Hur anmäler jag adressen?

Detta görs enklast via Skatteverket med anmälan om ”Särskild postadress”. Detta påverkar inte din folkbokföring utan endast din postadress. Alternativt kan man använda sig av eftersändning som man då beställer via Svensk Adressändring.

 

Hur hanteras posten och (kontakt)uppgifter?

Dessa hanteras med högsta sekretess precis som alla andra av våra tjänster.

 

Vilken adress får jag?

Du blir efter beställning tilldelad en postbox adress till exempel ”ditt namn – Postia # BOXNUMMER 214 13 Malmö”. Varje enskild kund får ett unikt postbox nummer.

Ex.

Anders Andersson
Postia 1234
214 13 Malmö

 

Är det något mer ni funderar över är ni välkomna att kontakta oss

Telefon: 040 214 309 Måndag – Fredag 10:00-15:00 (Torsdagar 10:00-12:00)

Email: kundcenter [at] postia.se (Svar inom 24 timmar.)