Vanliga frågor

I WANT TO EXTEND MY POSTBOX, HOW SHOULD I DO?

Du kan välja mellan betala via vår hemsida via länken nedan. Förläng befintlig postbox. Du kan även betala till vårt PlusGiro 68 06 33-5 Märk betalningen med ditt BOXNUMMER. Du kan välja mellan betala via vår hemsida via länken nedan. Förläng befintlig postbox. Du kan även betala till vårt PlusGiro 68 06 33-5 Märk betalningen med ditt BOXNUMMER.

WHAT IS/HOW DOES A DIGITAL POSTBOX WORK?

A Digital PO box works just like a physical the only thing that is different is that all the mail received is scanned and sent to the lessee’s email.

WICH BUS GOES TO YOU?

Bus 32 stops on Karlskronaplan which is 50 meters away from Postia.se. Bus 5 stops at the Nobel Torget wich is 100 meters from Postia.se.

CAN I USE MY POSTBOX AS A RESIDENCE ADRESS?

No, you can make an registration of residence on our addresses. NOTE if that get ignored  you will be suspended and charged a penalty fee of 3600 SEKEnter answer here

HOW DO I CHANGE MY ADRESS TO MY POSTBOX?

We offer you gladly help address and possibly forwarding via Svensk Adressändring. Click here for more information The form of notification to the ”Skatteverket” can be found here ”Application for Särskildpostadress”.Enter answer here

I HAVE BOOKED A POSTBOX ONLINE, WHAT IS MY POSTADRESS?

After you have booked and paid your postbox, you will receive a confirmation email from us within 24 hours (if the next day is a working day). The email contains all the information regarding your address and also how to register it at the Skatteverket.Enter answer here

VAD HÄNDER MED POSTEN EFTER DEN HAR SCANNAS OCH SKICKATS TILL MIN EMAIL?

I vanliga fall förstör vi dokumenten efter scanning. Som tillval har vi att vi förvarar det i en pärm och skickar till vald adress mot en avgift för porto och förvaring. Priset varier på avtalslängd och mängden som förvaras. Kontakta oss för mer information.

JAG VILL FÖRLÄNGA MIN POSTBOX, HUR GÖR JAG?

Du kan välja mellan betala via vår hemsida via länken nedan. Förläng befintlig postbox. Du kan även betala till vårt PlusGiro 68 06 33-5 Märk betalningen med ditt BOXNUMMER.

VAD HÄNDER MED POSTEN EFTER DEN HAR SCANNAS OCH SKICKATS TILL MIN EMAIL?

I vanliga fall förstör vi dokumenten efter scanning. Som tillval har vi att vi förvarar det i en pärm och skickar till vald adress mot en avgift för porto och förvaring. Priset varier på avtalslängd och mängden som förvaras. Kontakta oss för mer information.

VAD ÄR/HUR FUNKAR EN DIGITAL POSTBOX?

En Digital postbox funkar precis som en fysisk det ända som skiljer sig är att all posten som inkommer scannas och skickas iväg till hyrestagarens email enligt överenskomelse.A Digital PO box works just like a physical the only thing that is different is that all the mail received is scanned and sent to the lessee’s email.

JAG HAR BOKAT EN POSTBOX ONLINE, VAD ÄR MIN NYA ADRESS?

Efter att du bokat och betalat din postbox så kommer du att få ett bekräftelsemail från oss inom 24 timmar (om nästföljande dag är en vardag). Mailet innehåller all information gällande din postadress och även hur du registrerar den på Skatteverket.After you have booked and paid your postbox, you will receive a confirmation email from us within 24 hours (if the next day is a working day). The email contains all the information regarding your address and also how to register it at the Skatteverket.

HUR SKA JAG ÄNDRA MIN ADRESS EFTER ATT JAG BOKAT MIN POSTBOX HOS ER?

Vi erbjuder er gärna hjälp med adressändring och eventuellt eftersändning via Svensk Adressändring.Klicka här för mer information Blanketten för anmälan till Skatteverket finner du här  ”Anmälan Särskildpostadress”.We offer you gladly help address and possibly forwarding via Svensk Adressändring.Click here for more information The form of notification to the ”Skatteverket” can be found here ”Application for Särskildpostadress”.

KAN JAG FOLKBOKFÖRA MIG PÅ POSTBOX?

Nej, man får inte folkbokföra sig på våra adresser. OBS ignorerar man detta och gör det blir man avstängd och debiterad en straffavgift på 3600 kr.No, you can make an registration of residence on our addresses. NOTE if that get ignored  you will be suspended and charged a penalty fee of 3600 SEK

VILKEN BUSS KAN JAG TA TILL ER?

Buss 32 stannar på Karlskronaplan som ligger 50 meter ifrån Postia.se. Buss 5 stannar på Nobeltorget som ligger 100 meter ifrån Postia.seBus 32 stops on Karlskronaplan which is 50 meters away from Postia.se. Bus 5 stops at the Nobel Torget wich is 100 meters from Postia.se.

HUR LÅNG ÄR BINDNINGSTIDEN?

Vi har inga bindningstider på våra avtal utan du betalar i förskott för din postbox. 2 månader innan avtalet går ut lägger vi in en faktura i din postbox med förlängning på ditt avtal, du väljer själv om du vill förlänga eller avsluta. Betalas inte den fakturan avslutas avtalet automatiskt och vi kan därmed inte garantera att du har kvar samma postbox efter det att hyresperioden är avslutad.We have no periods at our contract without paying in advance for your postbox. 2 months before the contract expires, we put into a bill in your postbox with an extension on your contract, you choose whether you want to extend or terminate. Not paid the invoice is automatically terminated the agreement and we can therefore not guarantee that you have left the same postbox after the rental period is over.

VART KAN JAG PARKERA NÄR JAG SKA HÄMTA MIN POST?

Parkering framför kontoret på vår gatuadress är tillåtet. Parkerings automat finns om man skall stanna längre. Parking in front of the office is allowed between 09:00 – 15:00 and 18:00 – 21:00. If you want to park between these times can be parked at Karlskronaplan on the back of the property or at Eriksson’s Driving School where there is a 15-minute parking.

HUR KAN JAG BOKA EN POSTBOX?

Du kan boka och betala kontant på vårt kontor. Måndag – Fredag 09:00 – 12:00  (OBS ENDAST KONTANTBETALNING PÅ KONTORET). Vår onlinebokning är tillgänglig alla dagar, du kan boka och betala och få din postbox inom 24 timmar. Betalningsalternativ online är Payson (Kreditkort/MasterCard/Visa eller Internetbanken).You can book and pay in cash at our office. Monday – Friday 09:00 to 12:00 (NOTE ONLY CASH PAYMENT AT THE OFFICE). Our online booking is available all day, you can book and pay and get your mailbox within 24 hours. Payment online is Payson (Credit card / MasterCard / Visa or Internet bank).