Digital postbox
Få din post vart du än är i världen!

Vad är en digital postbox och hur fungerar det?
En digital postbox är precis som en fysisk postbox. Det enda som skiljer sig är att all inkommen post scannas in och skickas till din email, i din dator, surfplatta eller telefon. 
Sedan strimlar vi din post i dokumentförstöraren eller efter överenskommelse förvarar vi posten i en pärm.

Vem kan hyra en digital postbox?
Konsulter, egenföretagare och privatpersoner är ett urval av våra kunder.

Hur ofta scannar ni in posten?
Vi scannar in din post 2-3 gånger i veckan.

Vad händer om jag får ett brev eller kort som inte går att scanna?
Vid sådant fall kontaktar vi dig och efterfrågar vart du vill ha det eftersänt. Sedan skickas det ut till den postadress som du angett. Det tillkommer en avgift för porto och emballage * från 20kr.

Hur många papper ingår i scanningen?
I vårt digitala postbox paket ingår obegränsad scanning. Det tillkommer ingen extra avgift för scanning.

Hur anmäler jag adressen?
Detta görs enklast via Skatteverket med anmälan om “Särskild postadress“. Detta påverkar inte din folkbokföring utan endast din postadress. Alternativt kan man använda sig av eftersändning som man då beställer via Svensk Adressändring.

Hur hanteras posten och (kontakt)uppgifter?
Dessa hanteras med högsta sekretess precis som alla andra av våra tjänster.

Vilken adress får jag?
Du blir efter beställning tilldelad en postbox adress, Varje enskild kund får ett unikt postbox nummer.
Ex.
Anders Andersson
Postia 1234
214 13 Malmö

Har du något mer anpassat i åtanke? Vi skräddarsyr lösningar utefter dina behov! Kontakta oss på kundcenter@postia.se, eller ring +46 40 21 43 09.