Här hittar du de vanligaste frågorna.
Postbox
Vem kan använda sig av era tjänster?
Vem som helst kan hyra en postbox, företag, privatpersoner.
Jag har beställt en postbox vad är adressen?
Efter beställning så tar det max 24 timmar så får du bekräftelse från oss med din adress.
Kan man folkbokföra sig på er adress?
Nej! Det går ej att bo i en postbox därmed kan man inte folkbokföra sig på vår adress. Ingen seriös aktör erbjuder denna tjänsten.
Vad kan postboxen användas för?
Postbox används främst som en Särskild postadress, där man anmäler adressen till Skatteverket och använder den som en postadress. Man kan även endast använda sig av eftersändning och få sin post skickad hit tillfälligt eller tillsvidare för att få en bättre kontroll på sin post.
Kan man registrera företag på en postbox?
Företag kan registera sin adress på en postbox och användas som Företagsadress hos Bolagsverket.
Avtal
Hur säger jag upp min postbox?
Vi har ingen bindningstid på våra tjänster, du betalar för den tiden du vill använda tjänsten.
Vill du avsluta din tjänst loggar du in på ditt konto och väljer att avsluta din tjänst.
Jag vill förlänga min postbox, hur gör jag?
Förlängning görs enklast via hemsidan du loggar in på ditt konto och där inne kan du betala för förlängning.
Du kan även betala med Swish till
123 497 50 09
märk alltid betalningen med ditt boxnummer.
Jag ska åka iväg och kan ej hämta min post, behöver få post eftersänt.
Kontakta oss via email med din kod, efter vi veriferat dig kan du uppge vilken adress du vill ha din post eftersänt till eller om du vill få det scannat till din email enligt prislista.
1 x porto inkl emballage 20kr
1 x papper scanning till email per sida 10kr
priserna är inkl moms
Lämnas uppgifter ut till myndighet eller person?
Det finns oändligt många anledningar till att hyra en postbox anonymt.
Vi på Postia tror på en mycket hög grad av personlig integritet.
Uppgifter om dig som kund lämnas inte ut till någon ej heller några register eller myndigheter.
För respektive kunds säkerhet lämnas post aldrig ut eller eftersänds utan att kund identifierat sig med sin personliga kod/id-handling.
Vid beslut om husrannsakan av åklagare är vi dock skyldiga att lämna ut de uppgifter vi har kring en kund enligt lag.
Vad sker min post som kommer efter mitt avtal är avslutat?
Vi returnerar posten i 30 dagar, därefter strimlas breven därför är det alltid viktigt att eventuellt avanmäla adressen hos Skatteverket/Svensk adressändring och avsluta eftersändning om det är beställt.
Behöver du fortfarande hjälp?
Kontakta oss på kundcenter@postia.se, eller ring +46 40 21 43 09.