Returhantering
Eftersändning paket

Vi skräddarsyr lösningar som underlättar ert arbete!

 

Returhantering

Returhantering vid e-handel och dropshipping är en tung administrativ och praktisk bit som tar mycket tid från dig som driver ett e-handelsföretag. Webbhandeln utvecklas snabbt och särskilt dropshipping där behovet av en praktisk och väl fungerande hantering av returer, både vid försäljning inom- såväl som utom Sveriges gränser, är en mycket viktig del av verksamheten. Att ha en pålitlig samarbetspartner med goda erfarenheter av returhantering vid webbförsäljning och onlineshopping är viktigt, både för dig som e-handlare och dina kunder! Särskilt du som driver webbshop och försäljning på nätet till Sverige och svenska kunder, men levererar från andra länder, behöver en pålitlig och stabil returhantering, t. ex vid reklamationer eller ångrade köp.

Har du idag en e-handel, försäljning på nätet där du som återförsäljare måste kunna erbjuda dina kunder ett enkelt och pålitligt sätt att returnera sin vara, kan vi på Postia i Malmö underlätta din vardag genom att sköta din retur- och reklamationshantering. Genom anlita oss, får ni en returadress i Sverige som ni uppger för era kunder och som innebär att samtliga era returer, byte av varor eller reklamationer hamnar hos Postia.
Vi förvarar och samlar ihop era försändelser och sänder dem sedan åter i bulk till era grossister eller valfri returadress.
Du sparar både tid, pengar och arbete!

ENKELT OCH UNDERLÄTTANDE

  • Ni slipper gå till posten och hämta returen och förvara den tills ni har tillräckligt många returer att skicka.
  • Ni slipper besväret med att köa på posten för att returnera dem till er grossist och kan spendera värdefull tid på er verksamhet och fokusera på försäljning och kundrelationer istället.
  • Vi tar emot alla typer av returer från dina kunder, upp till 20 kg.
  • Vi samlar ihop returerna och skickar dem i större försändelser.
  • Vi hanterar olika grossistadresser och meddelar dig när och vilka returer som gått iväg.
  • Vi fakturerar månadsvis.

Har du något mer anpassat i åtanke? Vi skräddarsyr lösningar utefter dina behov! Kontakta oss på kundcenter@postia.se, eller ring +46 40 21 43 09.